Hoe te ontdoen van bindweefsel?

Endermologie

De term “Endermologie” verwijst niet naar één bepaald type weefsel, maar naar een systeem voor de behandeling van bindweefsel. In feite kunnen talrijke verschillende weefsels en abnormale aandoeningen door één bepaald type endermoloog worden behandeld. Bindweefsel is aanwezig in elk levend wezen. Er zijn twee soorten bindweefsel: vaatweefsel en diepgelegen bindweefsel. Er zijn verschillende soorten diepgeworteld weefsel, waaronder endotheel, muscularis, pezen, nekwervels, epimysium, rectus abdominus, heupadductor, en onderhuids weefsel. Er is veel bindweefsel in het lichaam, maar de functie en het doel ervan worden niet goed begrepen.

Bindweefsel wordt aangetast door verschillende ziekten en aandoeningen, waaronder artritis, angina, artritis psoriatica, depressie, eczeem, besmettelijke hepatitis, herpes, leukemie, immuunsysteemstoornis, kanker, trauma, artritis, oedeem, en ruggenmergletsel. Wat bindweefselziekten betreft, mag men de symptomen niet negeren, maar moet men een grondige medische analyse laten uitvoeren. Net als elk ander lichaamsdeel verliest het bindweefsel na verloop van tijd zijn soepelheid en elasticiteit. Daarom is het heel belangrijk om voor uw bindweefsel te zorgen.nNet als alle andere lichaamsdelen heeft het bindweefsel rust en slaap nodig om zijn verloren soepelheid en elasticiteit terug te krijgen. In feite fungeert het bindweefsel als een verlengstuk van het lichaam. Net als de benen en de romp heeft ook het bindweefsel een slaapperiode waarin weefsel wordt hersteld door fibroblasten en collageenvezels, en zichzelf opnieuw vormt, vooral in gebieden als de pezen, ligamenten en het ruggenmerg.

De beoefenaars van de bindweefseltechnieken streven ernaar deze vezelachtige verbindingen terug te rollen om de lichaamseigen hersteltechnologie te stimuleren. Enkele van de prominente delen van het lichaam waar je rustend bindweefsel kunt vinden zijn het voorhoofd, de buitenste spleten van de wangen, tussen de oogleden, de binnenkant van de benen, onder de borsten, in het heiligbeen, en langs de buitenkant van de achterkant van de dijen. Wat het belangrijk maakt om sommige of al deze andere lichaamsdelen in uw rekoefeningenprogramma op te nemen, is het eenvoudige feit dat ze een goede plaats zijn om uw ruggengraat te laten rusten, terwijl u ook enkele zware lasten op uw benen of bovenlichaam controleert die u zou kunnen dragen als u een computertas of andere soortgelijke omvangrijke accessoires draagt.

Toch moet u, zelfs als u enkele van deze andere lichaamsdelen draagt, ze in dezelfde volgorde plaatsen als waarin u ze tijdens uw normale werkroutine zult strekken. En dan zou u moeten overwegen om wat zachte heup- of knie oefeningen te doen om het bindweefsel in die gebieden te helpen ontspannen. Sommige mensen hebben pijn in hun heupen als ze zitten, dus deze sessies zullen bijzonder nuttig zijn, Hoewel je geneigd zou kunnen zijn om deze technieken tot het uiterste toe te passen, is het belangrijk om te onthouden dat je heupen en knieën vatbaar zijn voor veel blessures en aandoeningen. Daarom is het een goed idee om deze niet-rektechnieken te combineren met de rek- en strekoefeningen die in de yoga zijn opgenomen.

Lees meer

Cryolipolyse

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *