Medische fitness opleiding

Medische fitness

Joggen of hardlopen is een essentieel onderdeel van de medische fitnesstraining. Het is een must voor het herstel na een intense training of wedstrijd, een must om de ontwikkeling van de “bunching” blessure in de knie en andere delen van het spierstelsel te voorkomen en ook om de cardiovasculaire kracht te behouden. Ik raad aan 3 tot 5 minuten te joggen, gevolgd door 4 tot 5 minuten te wandelen. Door 3 tot 5 minuten te joggen en dan 4 tot 5 minuten te wandelen, kan men dezelfde opeenvolging van bewegingen simuleren. In het begin kan men dit vermoeiend vinden, maar deze training kan en zal dienen als voorbereiding op de zwaardere weg van lichaamsbeweging in de toekomst.

Als u hier eenmaal aan gewend bent, zult u zien dat de resultaten zichtbaar beginnen te worden. In plaats van je moe te voelen na een intensieve training, merk je eigenlijk dat er wat meer alertheid en energie naar boven komt. Ook zult u geen last hebben van de pijn en krampen die typisch zijn bij te hard trainen. Over het geheel genomen zult u iets meer energie verbruiken, maar u zult zich er beter door voelen. Neem de tijd en stap met een beter gevoel en meer energie de deur uit.

In het begin voelt u misschien pijn en vermoeidheid, maar dat zal naar de achtergrond verdwijnen. Later zul je je realiseren dat de pijn schijnbaar afneemt en je dag na dag niet meer beïnvloedt. Nu raak je gewend aan de krampen en de pijn en ga je comfortabel voorbij aan die “buddy list” van inspanningskrampen. De vooruitgang in het technologische tijdperk heeft geresulteerd in de (zeer goed) en de “hump back” (langzaam, zeer goed). Beide zullen u ‘s morgens niet moe en vermoeid uit bed krijgen. Ook zult u het aantal dagen dat u dit soort training kunt doen zonder te moeten her trainen na een intensieve training, aanzienlijk hebben verhoogd. Als u eenmaal tot dit niveau bent gevorderd, moet u verder en hebt u een belangrijke doorbraak bereikt. De volgende stap is gevorderde training en training voor meer gewicht.

Begin met gewicht, beweeg snel en neem de tijd om de fasen één voor één te doorlopen. U zult merken dat u het leuk vindt en de training voortdurend zult bijwonen. Verwond uzelf alstublieft niet en ontspan. Het is onderzoek en u voelt de resultaten. Leg niet te veel nadruk op hoe nieuw u bent of de mate van uw bedrevenheid. Observeer wat u die dag als training hebt gedaan en ga af op wat u wel of niet beviel. Deze dingen zullen uw verbetering vooruithelpen. Het gaat er niet om hoe iemand eruit ziet, maar wat je hebt gedaan, wat je hebt gegeven, en het niveau van je fitheid. Ik beloof je dat als je dit doet je snel en redelijk verbeteringen zult ervaren.

Hopelijk vond u dit informatief en bent u erin geslaagd om voor uzelf het meeste voordeel uit de training te halen. Kijk uit naar meer artikelen in de toekomst en misschien kan een medisch deskundige u adviseren of uw inname op de juiste manier aanpassen. Ik hoop dat ik u ervan heb kunnen overtuigen dat de studie van fitness net zo eenvoudig is als het knijpen in een fietsband.

Lees meer

Fysiotherapie
Sportfysiotherapie

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *