Wat veroorzaakt de dood?

Hart en bloedvaten

In feite zijn de twee belangrijkste doodsoorzaken in de Verenigde Staten – hartaanvallen en beroerten – grotendeels te wijten aan aderverkalking in de slagaders.

Beroerten treffen naar schatting 88% van de Amerikanen, en zijn de belangrijkste doodsoorzaak voor zowel mannen als vrouwen. Mannen en vrouwen hebben cholesterol in het bloed, maar meestal is het niet hoog. De cholesterol zit in de vetafzettingen en is geen factor die bijdraagt tot atherosclerose (verharding van de slagaders) of een hartaanval.

Wat veroorzaakt aderverkalking?

Wanneer bepaalde cellen te veel cholesterol hebben en een afbraak veroorzaken in de wand van een bekken – de natuurlijke beschermende bloedtoevoer van het lichaam. Een van de vele slagaderlijke oorzaken is leeftijd. Naarmate we ouder worden, is het cholesterolgehalte in het bloed vaak hoger. Hoe hoger het cholesterol, hoe groter het risico op de vorming van plaques op slagaderwanden.

Ook overtollige kilo’s, een ongezonde levensstijl, roken, hoge bloeddruk (130/85), diabetes, zwaarlijvigheid, een familiegeschiedenis, met name een geschiedenis van cholesterolgebrek of hartziekten, een zittende levensstijl, blootstelling aan giftige stoffen, geraffineerde voeding, verminderde activiteit, verwerkte voedingsmiddelen en gebrek aan lichaamsbeweging dragen bij tot aderverkalking.

Je kunt aderverkalking voorkomen door:

1. Het verwijderen van overtollig vet uit uw dieet. Mensen met een body mass index (BMI) van 25-30 worden als overgewicht beschouwd.

2. Regelmatig bewegen. Cardiovasculaire lichaamsbeweging kan uw risico op hartaandoeningen en beroertes met 7-14 procent verlagen. Hoe? Als u drie keer per week, 30 dagen per week ten minste 30 minuten aan een soort cardiovasculaire oefening besteedt, zult u:

Fiets gedurende 5 minuten per keer 30 minuten zwemmen 5 minuten gefietst  Bespeel een muziekinstrument gedurende 5 minuten. Combineer een instrument met ritme en leid een liedje met je instrument. Gebruik een hop, skip, spring en ren voor 5 minuten.  Oefenmachines en vrije gewichten gebruiken. Gebruik fitnessapparaten die weerstand gebruiken als u uw workout doet. Heeft u een gewichtenboek nodig? Koop er een Volg een reanimatiecursus.  Een gezond gewicht behouden. Leer en oefen stress-management technieken, als je daar hulp bij nodig hebt. Doe het rustig aan. Wanneer en hoeveel u doet moet worden bepaald door uw arts, maar stel realistische doelen. Overleg met de arts van uw kind. Regel regelmatige controles bij uw tandarts en arts.

ippiotinia notataadowskiensis en de gladde iep zijn uitstekend om u te helpen een gezond lichaamsgewicht en dus een gezonde bloeddruk te behouden. Deze planten zijn ook rijk aan schimmelwerende eigenschappen.  Voeg anderhalf kopje groenten (was de groenten grondig voordat je ze kookt) toe aan je salade. Verlies van eetlust is een veel voorkomende oorzaak van vroegtijdige veroudering. U kunt helpen door gezonde, met vitaminen gevulde voedingssupplementen te nemen om u te voorzien van voedingsstoffen die nodig zijn voor een goede gezondheid. Stop met roken.  Een zittende levensstijl draagt bij tot de vroegtijdige veroudering van het lichaam. Lichaamsbeweging is belangrijk voor een goede gezondheid, maar is het belangrijkst voor oudere mensen die ook vatbaarder zijn voor depressies.  Alcoholgebruik beperken.  Doe minstens 30 minuten per dag aan lichaamsbeweging. Als u erg actief bent, overweeg dan twee keer per week 30 minuten.

Stop met roken. Alcohol tast uw immuunsysteem aan. Uit een studie blijkt dat regelmatige rokers een hoger risico hebben op vroegtijdig overlijden en een verhoogd risico op een beroerte. Een glas rode wijn is goed voor het hart.  Neem controle over uw stress. Beperk de stress in uw leven. Blijf uit situaties die stress met zich meebrengen. Oefen diepe ademhalingsoefeningen om de mentale procedure te verbeteren en stress te verminderen.  Als u minstens 48 uur geen pauze hebt genomen, bent u geen actieve deelnemer aan het leven. Leer u normaal te wassen en gebruik een zeep die uw huid niet irriteert. Ga naar uw arts als u een infectie, koorts, misselijkheid, verergering van de hoest, bloedingen, ernstige pijn of geel of groen sputum heeft. Stop met het gebruik van geparfumeerde hand lotion en deodorant als je onlangs meer dan 7 pond bent afgevallen.

Lees meer

Laaggradige ontstekingen

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *