Hoe burn-out te overwinnen

Burn out behandeling

 

Je begint je uitgeput, depressief of wanhopig te voelen. Je voelt je ontoereikend. Je voelt je hulpeloos. Je mist hoop. Je verliest de controle, alsof de stress alles zal veranderen. Je weet dat je dit probleem wilt oplossen, maar je gedachten dwalen af en je wordt overmand door zorgen. Je borstkas wordt gespannen of je krijgt een hartaanval.

Veel symptomen kunnen tekenen zijn van een burn-out. Gekwetste gevoelens, verbittering, of gewoon vermoeidheid zijn een paar van de tekenen waar je op kunt letten. Het is de perceptie dat je moe en “overwerkt” bent die het beeld geeft dat je in een burnout zit.

Maar, burn-out kan wenselijk zijn! Je bent bezig met een project dat je al een eeuwigheid wilt doen. Het probleem is dat andere taken die je doet je naar beneden trekken. Je bent het beu, maar je moet blijven. Als u er even tussenuit zou kunnen en uzelf zou kunnen organiseren, zou het goed zijn om een beeld te krijgen. Duidelijke doelen, een beeld van verandering en interessant werk zijn alles wat je nodig hebt om jezelf uit je burn-out te halen.

Stressvolle doelen.

Om met stress om te kunnen gaan moet je doelgerichte gedachten hebben. Je hebt bijvoorbeeld een doel voor ogen. Je hebt besloten dat je een schommel voor je dochter gaat bouwen. Je vult nu de stappen in. Je weet hoe ze het kan verplaatsen (er een schommel aan kan hangen). U voert uw plan uit. De komende jaren werk je aan het opruimen van rommel en het aangenaam maken ervan.

Je voert een nog gedetailleerder plan uit om je andere doelen te bereiken. Wat is het plaatje? Wat is er anders? Wat gaat er bijvoorbeeld veranderen? Zijn er anderen die uw hulp nodig kunnen hebben? Weet u hoe u ze kunt bereiken? Moet u hulp inhuren? Het plan is pas af als al deze vragen zijn beantwoord. Daarna zet u het plan in werking.

Je wilt je stress beheersen, maar je helpt anderen zodat zij met hun stress kunnen omgaan. Je wilt je droom najagen, maar je bent druk bezig om een dak boven het hoofd van je gezin te houden. Je kunt je eigen droom niet dromen.

Gezonde Afstemming van Doelen is Costa uitnodigen. Die doelen kunnen betrekking hebben op fysieke, mentale, emotionele of spirituele. Het instellen van onrealistische doelen of te veel gericht op de emotionele, zoals uw doelen weerspiegelen je in belangrijke manieren. Deze activiteiten vallen onder “emotionele incongruentie.” Hoe zijn ze verschillend en welke van hen zijn obstakels? Sommige kunnen waarheden over jezelf zijn.

Misschien heb je hulp nodig. Ja, misschien heb je hulp nodig! De meeste mensen hebben talenten en vaardigheden die veel groter zijn dan ze zich bewust zijn dat ze bezitten. Ze zien ze alleen niet of vinden het niet leuk om ze te gebruiken. Ze hebben echter wel vermogens, en dat kan meten of je geschikt bent en in de positie bent om deze talenten en vaardigheden te ontvangen. Dit is een onderdeel van “geestelijke gezondheid” of “geestelijke gezondheid”

Het is belangrijk te weten dat u op de goede weg bent als uw basisdoelstellingen en uw plan met elkaar in overeenstemming zijn. Als je naar de plannen kijkt, kan dit heel snel en gemakkelijk gebeuren. Maar het werk dat je erin steekt, zal je ergens heen leiden waar je het liefste heen wilt.

Het erkennen van je doel, je plan en je werk is zo belangrijk dat je elk jaar een geschreven “doelenplan” zou moeten maken. Doelen stellen je in staat om je af te vragen wat je activiteiten zijn en wat je doelen zijn, waardoor je je vooruitgang kunt meten. Bijvoorbeeld, voor volgend jaar:

– Wat zijn mijn doelen? Wat ga ik doen? Wat kan ik nu doen en wat kan ik volgende week doen?

Ja, u kunt veel doelen hebben. U moet ze opschrijven en ze moeten realistisch en haalbaar zijn.

Herhaal dit voor je persoonlijke leven.

Lees meer:

Neurofeedback therapie

ADHD behandeling

Leave a Reply

Your email address will not be published.