Rekoefeningen

 Fysiotherapie Den Bosch

Het gebruik van rekoefeningen als onderdeel van een fysiotherapeutische behandeling wordt steeds populairder. De resultaten van dergelijke technieken laten verrassende resultaten zien.

Het was een verassing. Ademhalingsproblemen Studie na studie toont aan dat rekken de meest efficiënte techniek is om de longcapaciteit te vergroten. Het reageert positief op astma, vermindert chronische rugpijn en verbetert het vermogen om goed te lachen.

Het vermindert het risico op DVT's door een beroerte, zuurstofmaskers met klinische sterkte en vermindert vermoeidheid. Flexibiliteitstraining activeert het natuurlijke genezingsvermogen van uw lichaam en helpt bij het opbouwen van cardiovasculaire reserve. Het belangrijkste is dat rektechnieken helpen de stijfheid van spieren en weke delen te verminderen, wat nodig is om ernstige spierblessures te voorkomen.

Flexibiliteit is essentieel, maar leidt niet tot een directe verbetering van de flexibiliteit. Alleen door consequent te buigen en te strekken, zien we dat de spieren beginnen samen te trekken en het natuurlijke genezende vermogen van het lichaam in werking treedt en als gevolg daarvan de flexibiliteit van het lichaam verbetert.

Rekken na het sporten Veel mensen zouden graag willen geloven dat rekoefeningen direct na het sporten effectief zijn, maar dit is niet het geval. Rekken kan helpen na het sporten, maar slechts tot op zekere hoogte. Het lichaam heeft zich aangepast aan de oefening en het wordt niet meer flexibel als het eenmaal klaar is.

Hoe effectief zijn rekoefeningen? In de meeste gevallen zijn de resultaten niet het algemene resultaat van de rekoefening. Pas als je spieren fysiek en metabolisch 'uitgedroogd' zijn, zie je een merkbaar verschil in flexibiliteit.

Waarom helpen sommige rekoefeningen meer dan andere? Dit is de vraag die iedereen stelt als ze geen verschil zien of voelen nadat ze een bepaalde rekoefening hebben gedaan. De meest voorkomende reactie is dat men zich daarna goed voelt. De vraag die je zou kunnen stellen is: waarom voelt dit goed?

Voelt u zich na een bepaalde rekoefening goed omdat u zich ontspannen voelt? Of voelt het goed omdat je klaar bent om de klas, je baan of je dagelijkse werkdruk achter je te laten? Bedenk voordat je naar die chocoladetaart gaat, hoe je je zult voelen als je je favoriete snack niet hebt, of als je tot laat in de avond moet werken. Dit laatste gevoel wordt vaak geassocieerd met een ontspannen gevoel, minder druk, plezier, competentie, alertheid, etc.

Hoe kun je rekken? Veel mensen pikken de standaard rekoefeningen op op school of op het werk. U zult waarschijnlijk de traditionele beenrek, de zijrek, de ruggengraat- of hamstringstrekkingen en soortgelijke rekoefeningen op verschillende delen van het lichaam zien. De meeste van deze rekoefeningen zullen waarschijnlijk effectief zijn als je de gewoonte ontwikkelt om je op het lichaam als geheel te concentreren, zodat je het volledige bewegingsbereik kunt opvangen. Sommige van de meest effectieve rekmethoden lijken echter in niets op deze traditionele oefeningen.

Kussens gebruiken: Dit betekent kussens achter de nek houden, met het hoofd en de ruggengraat naar achteren geduwd en de voeten verborgen. Het effect: Verlenging en gedeeltelijke strekking van de wervelkolom, zodat u liggend op uw rug kunt reiken en de voeten kunt aanraken!

Zachte yoga: elegantie en balans, langzaam energie opbouwen en weer vrijgeven. Feesten op het strand: iedereen doet het; iedereen kent de drinkyoghurts; maar deze reat-yourself-methode wint ook enorm aan populariteit. Een persoon moet de hielen en hielen uittrekken en de rug aantrekken, inademen met de longen en dan langzaam uitademen; het resultaat zou totalisatie en een verbetering van de ademhalingscapaciteit moeten zijn.

Een persoon moet elk deel van het lichaam strekken. Dan krijg je alle benodigde variëteit aan bewegingsspieren, alle grote en kleine spiergroepen opgenomen en correct werkend. De enkels, knieën, heupen, borstspieren en ruggengraat vormen overal een bewegingsspectrum dat moet worden doorgewerkt. U kunt geen andere rekoefening uitvoeren dan degene die u hebt gekozen, met het meest effectieve en efficiënte resultaat. Geen enkele andere oefening zal u ook een goed resultaat geven.

Kies de rekoefening die het beste bij u past, het kan elke oefening zijn, maar het moet iets zijn dat u comfortabel en plezierig vindt, anders houdt u zich er niet aan.

geregeld variërende rekoefeningen die u de meeste bewegingsvrijheid geven,

kussens gebruiken om het bereik van de wervelkolom te vergroten;

detailedemade lift (slechts een verbeelding..)

hangend

draai het hoofd naar rechts en links

trek de benen bij de wortels omhoog, gebruik de spieren in de onderbuik.

Oefenen voor het object in plaats van voor het zelf! Het object moet een aangeleerde activiteit worden, zoals tandenpoetsen. je neus blokkeren met je armen. het blokkeren van uw handschoenen.

Leave a Reply

Your email address will not be published.